... گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی
زمان جاری : پنجشنبه 14 تیر 1403 - 3:56 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

پاسخ جدید
نویسنده پیام
nazy
آنلاین

ارسال‌ها : 3240
عضویت: 8 /9 /1393
تشکرها : 5121
تشکر شده : 15343
گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی

ناگفته هایی از آلبوم \\\\\\\"اسمش عشقه\\\\\\\" زنده یاد پاشایی

گفت و گو اختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی زنده یاد مرتضی پاشایی

ساده و صمیمی است برخلاف چهره اش که همه فکر میکنند خشن است، دل مهربانی دارد ولی غمی بزرگ در چهره اش موج میزند آنقدر بزرگ است که فکر نمیکنم این غم التیام پیدا کند ، بعد از 6ماه هنوز باورش نشده که مرحوم مرتضی پاشایی اسطوره موسیقی پاپ ایران سفری آسمانی داشته وچشم ازجهان فروبسته است.

تا شروع به صحبت با وی کردم بغض گلویش را فشرد واشک درچشمانش حلقه زد ، محمود گل محمدی که از زمان بیماری و روزهای سخت کنار اسطوره موسیقی ، هم راز وسنگ صبورش بود لحظاتی که برای مرتضی پاشایی عزیز دشواروسخت می گذشت او در کنارش بود و مرتضی دوستش محمود راخیلی دوست داشت، به پای درد دل های او نشستیم تا از ناگفته هایی که از مرتضی به یادگار دارد برای ما وطرفدارانش بگوید که در ادامه می خوانید ...

(محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی)

برای آغاز گفت وگو بیوگرافی مختصری از خود ارائه کنید

محمود گل محمدی متولد 22 مرداد 63 آذری زبان، متولد وساکن کرج هستم

در حال حاضر کار شما محافظت از افرادی است که شهرت دارند آیا این را میتوان یک شغل دانست؟

خوشبختانه کشور ما به لحاظ امنیتبالا وفرهنگ مردم به بادیگارد نیازی ندارد به جزسران که در راس امور کشور اند که آن هم برمی گردد به مباحث امنیتی ... و در یک جمله میگویم این کار بعنوان شغل به حساب نمی آید ، من همیشه ازکودکی عاشق این بودم که در نیروی انتطامی باشم تا از جان مال ناموس مردم دفاع کنم تا اینکه وارد شغل بادیگاردی شدم که به واسطه دوست همیشه همراهم مهدیکرد مدیربرنامه های زنده یاد مرتضی پاشایی عزیز بعنوان بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی معرفی شدم که درشروع حراست کنسرت های وی را بر عهده گرفتم.

آشنایی شما با مرتضی پاشایی به چند سال پیش برمی گردد؟

آشنایی من با دوست دیرینه ام به 6 سال پیش برمیگردد زمانی که مرتضی هنوز معرفی نشده بود وبه تازگی با مهدی کرد آشنا شده بود و تک ترک هایی را وارد بازار موسیقی کرده بود.

آیا بیشتر به خاطر وضعیت جسمانی مرتضی شما رابعنوان بادیگارد گرفتند؟

خیر ولی یکی ازدلایل مهم آن بیماری مرتضی پاشایی به دلیل ضعیف بودن حال جسمانی او بود و محبت بیش ازحد مردم عزیز نسبت به مرتضی که خداروشکر همین موضوع کار مرا راحت تر کرده بود و اینشد که با تصمیم خود مرتضی و مدیر برنامه هایش بادیگارد شخصی اش شدم ، که بعد از این موضوع با پیگیری هایی که صورت گرفت دفاع شخصی و ورزش های رزمی را ادامه دادم و در مواردی که شاخصه یک بادیگارد موفق بود مثل تکلم بدون کلام ،نگاه با چشم و ... را آموزش دیدم چرا که تکلم بدون کلام یکی از مباحثروانشناسی است که از برخورد طرف مقابل باید ببینید که قصد او از نزدیک شدنبه فردی که از او محافظت می کنید چیست و این مهم بسیار قابل تامل است.

از محبوبیت خود بگویید ؟

قبل از اینکه مرتضی به شهرت برسد و مشهور شود ما با هم دوست بودیم و قبول دارم دوسال آخر با مرتضی پاشایی شناخته شدم.

نظرتان در مورد شهرت چیست و آیا شهرت را دوست دارید؟

تنها کلمه ای که مرا غصه دار می کند شهرت است چرا که شهرت مساوی است با تنهاتر شدن ، مردم لطف دارند و برایشان عزت و

احترام خاصی قائلم ولی شهرت را تا زمانی دوست داشتم که در کنار مرتضی بودمو بدون مرتضی عزیزم به شهرت نیازی ندارم چرا اگر زنده بود از شهرت لذت می بردم .

هیچکس از شهرت بدش نمیاد ولی بدون مرتضی برایم شهرت معنایی ندارد و بعد از فوت مرتضی فن پیجی نساختم ، که خیلی ها

این کارو کردند قصدم توهین به شخصیت کسی نیست هیچ وقت از اسم مرتضی سوء استفاده نکردم تا خودم را مطرح کنم.

در

شبکه های اجتماعی اگر خاطره ای بود و مطرح شد ،ختم قران و صلوات برای شادیروح مرتضی بود و اگر مطالبی از دوستان هنرمندی که در زمان مرتضی و بعد از مرتضی باهم بودیم را در این شبکه های اجتماعی قراردادم، تنها برای این است که به طرفدارهای اسطوره موسیقی پاپ اطلاع رسانی کنم، حتی صفحه اینستاگرام ولاین شخصی ام را خود مرتضی برایم راه اندازی کرد وهیچ صفحه ای دیگری در فضاهای مجازی ندارم و این دوصفحه مجازی زیر نظر شخص خودم اداره می شود.

بعد از در گذشت مرتضی خیلی آهنگ ها با اسم مرتضی وهمکاری او در ترانه ها منتشر شد این موضوع چقدر صحت دارد؟

خیلی از خواننده ها معروف موسیقی برای مرتضی خواندند ولی چند قطعه آهنگ از طریق اینترنت پخش شد که با مرتضی دریک ترک باهم آواز خواندند که من همینجا اعلام میکنم خیر صحت نداشت و تنها کسی که مرتضی با او همکاری داشت آقای محمدرضا گلزار بود که اثرشان در حیات مرتضی به صورت مجاز پخش شد.

در صورت تمایل ازخانم مریم قاسمی بگویید چرا که همه هواداران دوست دارند ازشایعاتی که بعد از فوت ایشان ومرتضی پاشایی سرزبان ها جاری شد خبر داشته باشند ؟

خانم قاسمی طراح لباس مرتضی بود و زحمات ارزنده ای در این کارداشتند که جا دارد از او نیز در این مجال تشکر کنم.

از آن زمانیکه من یادم می آید و وارد گروه مرتضی شدم خانم قاسمی در گروه بعنوان طراح

لباس بود و با توجه به علاقه واحترام خاصی که به دوست عزیزم مرتضی دارم به خودم اجازه نمی دهم در زندگی شخصی کسی دخالت کنم در واقع بعد از رخداد مرگ مرتضی در این مورد بسیار اندوهگینم و ترجیح می دهم در مورد این موضوع صحبتیبه میان نیاوریم و به شما توصیه می کنم در این خصوص سوال نپرسید چرا که بیشتر از این بحث کردن باعث آزار دادن به روح مرتضی عزیز خواهد شد ومن به تمام کسانی که زحمت مرتضی را کشیده باشند احترام قائل هستم چه طراح لباس وچه گروه موسیقی زنده یاد مرتضی پاشایی ( مهدی کرد ، من ، انوشیروان تربتی ،دکتر حامد طاهری ،حسین کیا ،محسن حسن نیا ،مهران مریخ ،صفا درمان ، فرشید اتحمی ، محسن خاش ، عباس باران ، مهدی طیب ، مهرزاد امیرخانی، روزبه پهلواننژاد) و از همه دوستان مرتضی که زحمت کشیدند و دست همه این عزیزان را می بوس مکه در رسیدن به اهداف مرتضی درکنار اسطوره موسیقی بودند.

آیا زمان پخش آلبوم \\\\\\\" اسمش عشقه \\\\\\\" رامی دانید؟اگر اطلاعی دارید اعلام کنید تا طرفدارهای مرتضی از آن اطلاع پیدا کنند؟

خیر زمان دقیق آن را نمی دانم متاسفانه به دلایلی این آلبوم به آقای مهدی کرد مدیر برنامه های مرتضی واگذار نمی شود ، همانطور که همه

طرفدارهای مرتضی پاشایی مطلع هستند آلبوم اسمش عشقه آخرین آلبوم و دومین اثر زنده یاد است که برای آلبوم و جمع آوری آن زحمات زیادی کشیده شده است.

دلیل واگذار نشدن این آلبوم رابه مهدی کرد (مدیر برنامه های مرتضی ) را می دانید ؟

من زیاد درجریان این موضوع نیستم که به چه دلیلی آلبوم به مهدی کرد واگذار نمی شود شنیده ها حاکی از این است که می خواهند آلبوم اسمش عشقه را به شخصی دیگر واگذار کنند همانطور که میدانید در زمان حیات مرتضی، مهدی کرد آلبوم را ازمرتضی خریداری کرده است واز لحاظ حقوقی معنوی وشرعی آلبوم اسمش عشقه برای مدیر برنامه و تهیه کننده آلبوم مرتضی پاشایی ،مهدی کرد می باشد که گویا شخصی ثالث مبلغی را پیشنهاد داده است که مورد قبول عموی مرتضی (منصور پاشایی) واقع شده است که بعد از فوت مرتضی کارهای اداری آن به عهده وی می باشد.

نظر زنده یاد مرتضی پاشایی در خصوص مهدی کرد تهیه کننده آلبوم ها، مدیر برنامه هایش و واگذاری این آلبوم به ایشان چه بود؟

علاوه براینکه مهدی کرد مدیر برنامه های مرتضی پاشایی ، دوست و همراه همیشگی مرتضی و مدیر برگزاری صدها کنسرت او بود و همیشه در شرایط اقتصادی معنوی مرتضی، مهدی کردبود که همیشه او را حمایت و مدیریت می کرد از نزدیک می دیدم کاری نمی کرد که دوستی هردوی آنها وارد حاشیه شود، یعنی مرتضی در آن حال وهوای روزهای سخت احساستنهایی کند حتی می شد در ماه یک روز کنار خانواده اش میرفت و به خاطر

مرتضی و درمانش همیشه در کنار او بود کسی که حاضربود بهترین دکترها را ببیند تا مرتضی احساس درد نکند حتی مهدی کرد راضی به این بود که در صورت نیاز اعضای بدن خود را به مرتضی اهدا کند، رفاقت و دوستی این دو عزیز آنقدرزیاد بود که هرکسی رابطه این دو را می دید به رابطه ی آنها غبطه میخورد.

یادم می آید روزهایی که مرتضی شناخته نشده بود و قرار بود اولین کنسرتش در کرج برگزار شود مهدی از دل وجان برایش وقت می گذاشت حتی تبلیغات کنسرت اول مرتضی را خودش اطلاع رسانی می کرد دوستی آنها روی کاغذ خلاصه نمی شد و در قلبهایشان رفاقتی بزرگ موج می زد، حتی به خاطر دارم مرتضی برای روز مادر که از دعاهای مادرش (معصومه حسنی) بی نصیب نبود و در محبت مادری مهربان و الگویی مناسب بود مرتضی ومهدی در این روز باهم برای مادرهایشان یه هدیه یک شکل گرفتند.

و در پاسخ به سوال شما درخصوص نظرمرتضی برای واگذاری آلبوم دوم وآخرینش بگویم که مرتضی همیشه در کنسرت هایش به هنگام معرفی مهدی کرد می گفت دوست دارم به افتخار کسی دست بزنید که همیشه در کنارمن بودکسی که فراتر از مدیر برنامه ها برایم ظاهر شد ، صمیمی ترین دوستم و عزیزی که در این روزهای سخت همیشه در کنارم هست وتهیه کننده آلبوم یکی هست وآلبوم بعدی من که بزودی منتشرمی شود.

ویدر ادامه افزود آلبوم متعلق به کسی است که با صاحب اثر به توافق نهایی و مالی رسیده و موارد حقوقی مالی آن را پرداخت کرده است واینک کمال کم لطفی در نبود مرتضی به مدیر برنامه هایش شده امیدوارم عموی مرتضی (منصور پاشایی) با تدبیری بهتر دراین راستا قدم بردارد و حق رابه حق دار بدهد تا با واگذاری این آلبوم به مدیر برنامه هایش به بهترین نحو ممکن و در شأن مرتضی پاشایی و رضایت دوست دارانش (خانواده خاص) این

آلبوم هرچه زودتر روانه بازار موسیقی شود.

مرتضی پاشایی چه داشت که این چنین در دلها رسوخ کرد؟

مرتضی را خدا عزت داد ، مرتضی پاشایی به خاطر تواضع ، ادب و فروتنی خاصی که داشت

و با داشتن قلبی مهربان توانست بر دل مردم جایی برای خود بازکند یکی از دلایل عمده این محبوبیت اسطوره این بود که ازمردم برای مردم خواند و از

احساسات مردم ، ازغم شادی هایش خواند و درکل حرف دل مردم را خواند و بردل مردم ماندگارشد.

شایعه فیلم لحظات آخرمرتضی در بیمارستان چیست؟ بعضی ها عنوان کردند که شما درپخش آن نقش داشته اید ؟

متاسفانه این فیلم در زمان درد کشیدن مرتضی از طرف فردی ناشناس گرفته و درآن حال و هوای بد طرفدارهای مرتضی از فضاهای مجازی پخش شد که گزارش آن هماز اخبار 20.30 پخش شد ازخبرنگاران صداوسیما هم گله مندم به خاطر اینکه این گزارش را طوری نشان دادند که من در پخش این فیلم نقش داشتم من در همینجا این موضوع را تکذیب می کنم من تمام لحظات سخت با مرتضی بودم وحاضر به دیدن درد کشیدن او نبودم چه برسد دست به همچین کار وحشتناکی بزنم.

این فیلم به چهار روز قبل فوت مرتضی بر میگردد چراکه سه روز قبل از فوت ، به گفته دکتر توکلی مرتضی کاملا بیهوش ودرخواب ناز بود نمی دانم چه کسی این کار را کرده است ولی می دانم پلیس فتا خیلی در کار خود قوی است و اگر بخواهند فردی که دست به این کار بی شرمانه زده تا دل خانواده پاشایی و طرفدارهاشون دگرگون کند حتما شناسایی خواهند کرد.

جادارد از خانواده پاشایی تشکر کنم که در این مورد از من حمایت کردند و از طریق خبرگزاری ها به طرفدارها اعلام کردند که کارمن نبوده و محمود گل محمدیهمیشه به مرتضی وخانواده پاشایی وفادار بوده ، این حق من نبود مگر من طاقت میاورم درد کشیدن مرتضی که بهترین دوست و همراهم بود را ببینم کسی که با یه احساس درد مرتضی دگرگون میشد آیا همچنین حرکت ناشایستی را میتواند انجام دهد.

در اصفهان من،مهدی کرد ، مهدی طیبی و انوشیروان تربتی وقتی مرتضی حالش دگرگون شد مثل مرغ سرکنده بال و پر میزدیم تا برایش سریع دکتر اورژانس بیاوریم در آن زمانبه او گفتیم کنسرت را اجرا نکن اما او گفت می خواهید من بمیرمو... و ادامه

داد من با انرژی مردم انرژی می گیرم و هیچگاه از خواندن برای این مردم دستنمی کشم مگر... .

به خاطر حال مرتضی لغو کنسرت هم داشتید ؟

بارهامهدی کرد کنسرت ها بدون اینکه مرتضی اطلاع داشته باشد به خاطر حال جسمانی اش لغو میکرد تا استراحت کند و هرموقع از مهدی دلیل لغو کنسرت را می پرسید مهدی می گفت مجوز ندادند تا مرتضی اسرار نکند ولی همیشه به برگزاری کنسرت پافشاری می کرد که مهدی کرد پشت استیج یک جایی برای استراحت طراحی کرده بودکه مرتضی مابین سانس ها استراحت می کرد.

ازمهرزاد امیرخانی شاعر بیشتر اهنگ های مرتضی بگویید چقدر تاثیر گذاربود؟

مهرزادشاعری که با تمامی احساس و ترانه های دلنشینش و با صدای جاودانه و همینطورملودی های زیبای مرتضی، مرتضی پاشایی را ماندگار کرد ،مهرزاد کسی بود که از روزهای اول در کنار مرتضی ومهدی کرد سختی های زیادی کشید حتی یک دوره که مرتضی مستقل زندگی می کرد با مهرزاد هم خانه و هم استریو بود.

مرتضی با صدا و ملودیهایش و ترانه های ماندگار مهرزاد مدیریت وسیاست کاری مهدی کرد به آن جایگاهی رسید که حقش بود.

شایعات حاکی از این است که اختلاف نظری بین مهرزاد ومرتضی بود؟

حتمایک سری نظرها و اعتقادات بین این دو عزیز بود که اختلاف نظرهایی داشتند ولی گذرا بود واین یک مسئله شخصی بود که بعد ازمدتی کوتاه رفع شد که در زمان بستری شدن مرتضی در روزهای آخر عمر مرتضی ، مهرزاد در تمام لحظات همراهش بود.

درموردبعضی خواننده وبازیگرانی که در آن حال وهوای بیمارستان با مرتضی عکس های سلفی می گرفتند بگویید؟

بله متاسفانه بعضی از خواننده ها و بازیگرانی که سالی یک بار هم در روزهای سختمرتضی جویای احوال مرتضی عزیز نبودند برای اینکه لایک خورهای آن ها در فضای مجازی بالا برود دربیمارستان با او عکس های سلفی می گرفتند که بسیار ناراحت کننده بود چرا که مرتضی خیلی

تنها بود و نیاز به این داشت که همکارانش کنارش باشند ولی آنها هیچ وقت نیامدند.

گفتنی است با تمام این موضوعات مرتضی به ظاهر خود بسیار اهمیت میداد و هیچ وقت دوست نداشت طرفدارانش مرتضی را بدون مو ببینند به خاطر همین عینک کلاه میذاشت و متاسفانه با این عکس های سلفی در اینستاگرام ولاین فضاهای مجازی مرتضی رنجیده خاطر شد.

چه کسانی بیشتر در آن روزهای سخت کنار مرتضی بودند؟

مهدی کرد مدیر برنامه هایش یارقدیمی و دوست دوران تنهایی مرتضی بود خانم مریم قاسمی طراح لباس مرتضی ، بنده و عباس باران، مهدی طیبی ، مهرزاد امیرخانی اینها عزیزانی بودند که درکنار مرتضی پاشایی بودند چه در مسافرت ویا زندگیش که به صورت مستقل زندگیمی کرد عزیزانی بودند که همیشه در کنار مرتضی پاشایی بودند.

ولی مهرزاد عزیز به خاطر شغلی که داشت شاعر خواننده های دیگری بود و به خاطر مسائل شخصی حتی اگر ما را همراهی نمی کرد تلفنی جویای احوال ما و مرتضی در روند کار بود حتی در بعضی ازکنسرت های شهرستان که وقت داشت می آمد و همینطور مصطفی برادر مرتضی هم در کنسرت دبی و چند کنسرت انزلی لاهیجان به غیر از کنسرت های تهران به خاطر محدودیت شغلش همراه ما و برادرعزیزش بود.

از خواننده هایی که درکنار مرتضی پاشایی بودند چه کسانی بودند؟

مهدی احمدوند و علی لهراسبی از دوستان خوب مرتضی بودند و خاطرات شیرین زیادی باهم دارند که علی لهراسبی پیگیرکارهای درمان مرتضی بود و زحمات زیادی کشید که جا دارد از همین جا از این عزیزان تقدیر و تشکر کنم.

شایعاتی بود که مرتضی پاشایی برای فروش بلیط کنسرت هایش بیماری راشایعه کرده است؟

متاسفم برای افرادی که حتی این فکر را لحظه ای با خودشان مطرح کنند چرا که همانطور که گفتم مرتضی به خاطر مردم و طرفدارانش با اینکه حال که وضعیت جسمانی خوبی نداشت برنامه اجرا می کرد و درد می کشید و قبل از جریان بیماری کنسرت های زیادی گذاشت و بلیط هایش به لطف طرفدارهایش خوب فروخته می شد و نیازی نبود که به دروغ بگوید سرطان دارد و داروهای با دوز بالا و قوی وارد بدن خود کند موها و ابروهایش

را بتراشد تا بخواهد بلیط کنسرت هایش را بفروش برساند تا به پول برسد.

خدارا شاکرم که مرتضی و مهدی کرد پشتیبان مالی همدیگر بودند وهیچگاه به خاطرمسائل مالی یا ترحم ودلسوزی طرفداران جزئیات بیماری مرتضی را بازگو نکردند ولی متاسفانه بعد از فوت دوست عزیزم مرتضی شایعات در موردش به حقیقتو واقعیتی تلخ تبدیل شد.

شایعاتی مبنی براین است که مهدی احمدوند خواننده پاپ کشورمان ازنظر تیپ لباس ونوع رفتار شخصیت از مرتضی تقلید می کند ایا این موضوع واقعیت دارد ؟

خیراین موضوع صحت ندارد در روزهای اول کار مرتضی ، محل زندگی مهدی احمدوند و مرتضی پاشایی درجهانشهر کرج دریک ساختمان به فاصله یک طبقه بود، مرتضی خیلی مهدی احمدوند را دوست داشت، بیشتر لباس هایی که انتخاب می کردند و می خریدند باهم بود، بیشتر وقت زمان در تمرین ها و کارهای آلبوم هایشان باهم طی می شد.

مرتضی همیشه می‌گفت مهدی احمدوند آینده درخشانی در موسیقی خواهد داشت و به پیشنهاد خود مرتضی ازهفت سال پیش هم زمان مهدی کرد مدیر برنامه های مهدی احمدوند هم بود ودر مورد رفتارش ما خودمان بعضی موقع ها حیرت زده میشویم، مهدی احمدوند کاملا ازنظر پوشش رفتار شوخ طبعی حتی حالت خوابیدن مثل مرتضی است شاید به خاطر اینکه چندسالی باهم دوست بودند و دریک محل زندگی می کردنداخلاقشان مثل هم شده بود.

دلیل مهدی احمدوند برای اجرا کردن آهنگ های مرتضی در کنسرت هایش چیست ؟

خیلی شایعات مبنی براین بود که مهدی احمدوند به خاطر شهرت و فروختن بلیط های کنسرتش از آهنگ های مرتضی پاشایی استفاده می کند ولی اینطور نیست اگرمهدی احمدوند آهنگ های مرتضی پاشایی را درکنسرت می خواند به خاطر دل بزرگ اوست واین نشانه این است که مهدی قلبا مرتضی را دوست دارد و به خاطر مرتضی چهل شب چله نشینی کرد و اگر امروز آهنگ های مرتضی را در کنسرت هایش میخواند به خاطر زنده نگه داشتن یاد خاطره مرتضی و خواست مهدی کرد مدیر برنامه هایش، من، عباس باران و مهدی طیبی است.

خیلی از خواننده های معروف کشورمان آهنگ های مرتضی را در کنسرت هایشان خواندند،اگر مهدی احمدوند بعد ازگذشت این همه مدت وشایدم تا روزی که درعرصه موسیقی باشد به جای آهنگ های خود دو ترک ازآهنگ ها ی مرتضی را جایگزین کند نشان دهنده روح بزرگ ومعرفت ستودنی مهدی است چرا که خیلی سخت است نظم وحال و هوای کنسرت عوض شود و یاد کند ازکسی که خیلی دوستش داشته است وبا این کار ادای دین کرده باشد.

شایان ذکراست در آخرین کنسرت مرتضی تیزر آلبوم ازاین ساعت مهدی احمدوند پخش شد.

اولین کنسرت مهدی احمدوند و آخرین کنسرت مرتضی در یک روز و در یک سالن برگزار شد، آن روز در سانس اول کنسرت مرتضی

برگزار شد و در سانس دوم مهدی کنسرت داشت.

چه زمانی فهمیدید که حال مرتضی بد و رو به وخامت است ؟

بنده به همراه پدر و مادر مرتضی ، حسین کیا، شاهین دلیوند در ماه محرم که مرتضی در بیمارستان

بستری بود به حرم عشق، کربلا رفته بودیم تا برای مرتضی دعا کنیم و شفای او را بگیریم ، این آخرین امید ما بود تا این که به ما خبر دادند حال مرتضی بد

است و در آی سی یو بستری شده ، ما خود را هر طوری بود سریع به تهران رساندیم تا وارد بیمارستان شدیم جلوی ما را گرفتند و به علت این که در سفر

بودیم تا زمانی که صحت سلامتیمان مشخص نشده بود نگذاشتند مرتضی را ببینیم.

بعد از تایید صحت سلامتی رفتیم تا مرتضی را ببینیم، من مهدی کرد را دیدم ، مهدی به من گفت مرتضی می خواهد تو رو ببینه ولی حالش زیاد خوب نیست و همون مرتضی سابق نیست، دلم من بعد از شنیدن این حرف مهدی خیلی لرزید ، رفاقت و دوستی ما با مرتضی رفاقت دلی بود نه کاری و من شیفته منش ادی جوانمردی مرتضی بودم.

بلاخره لباس آی سی یو تنم کردم و وارد اتاق مرتضی شدم تا وارد شدم مرتضی نیم خیز شد و گفت وای ممود (مرتضی همیشه بهم می گفت ممود) اومدی چه خبر دعام کردی داداش ، تعریف کن ببینم کربلا چه خبر بود، منم برای حفظ روحیه مرتضی خندان گفتم برات دعا

کردم داداش و...

یکی از ویژگی های بارز مرتضی این بود که همیشه پر انرژی بود و روحیه بالایی داشت و توانست با آن بیماری آنقدر مقابله کنه، همیشه می گفت من سرطان رو شکست می دم ، به نظر مناو توانست این کار را انجام بده.

از تنهایی های مرتضی در روزهای سخت آن دوران بگویید؟

مرتضی برخلاف اینکه خیلی طرفدار داشت بسیار تنها بود فقط مهدی کرد مهدی طیبی عباس باران من و به همراه مهرزاد و مصطفی در کنارش بودیم.

متاسفانه بعضی از کسانی که دربیمارستان عکس های سلفی می گرفتند افرادی بودند که هیچ وقت در این روزها به مرتضی سر نزند روزها می شد که مرتضی چشمانش به در خشک می شد تا کسی احوالی ازش بپرسد فقط مهدی کرد بود که تنهایی های مرتضی را پر می کرد.

پخش فیلم مستند مرتضی به کجا رسید؟

درباره پخش فیلم مستند باید بگویم که امیدوارم آنطور که در شان جایگاه مرتضی عزیز است وارد بازار

شود و به دست طرفدران برسد و دل هواداران با دیدن این مستند و خاطراتی که توسط دوستان ونزدیکان مرتضی گفته اند کمی تسکین یابد و احتمال زیاد از حضورخود درمستند مرتضی پاشایی صرف نظر خواهم کرد.

دلیل صرف نظرازحضور در مستند چیست ؟

یکی از دلایلش به خاطر قسمتی شدن مستند و فروش آن است و تشکر ویژه می کنم از سید جواد هاشمی ، شاهین دلیوند و صمدپور عزیز بابت ساخت این مستند و زحمات شبانه روزیشان.

خدار را شاکرم در سرنوشت مرتضی عزیز بودم، شاید از مستند حذف شوم مهم این است که هیچگاه من و

دوستان نزدیک مرتضی هیچ وقت از سرنوشت وزندگی مرتضی پاک نخواهیم شد و هرجاکه زندگی وخاطرات مرتضی باشد ما درگوشه ای از آن سهم یک لبخند و چند قطره اشک را داریم.

چرا مرتضی پاشایی درآن روزهای سخت بیمارستان ممنوع ملاقات بود؟

همکارهای مرتضی در آن روزهای آخر به مرتضی خیلی سر می زدند وچون مرتضی ادب و احترام زیادی برای دوستانش قائل بود سعی میکرد از جایش بلند شود من ومهدیاحساس کردیم مرتضی اذیت می شود و به پیشنهاد ما و نظر دکترش ممنوع ملاقات شد تا بتواند بیشتر استراحت کند، به جز خانواده پاشایی کسی نمی توانست ملاقات داشته باشد شاید نزدیکان مرتضی ازمن ناراحت باشند ولی مرتضی نیاز بهاستراحت داشت و من با توجه به مسئولیتی که خود مرتضی به عهده ام گذاشته بود نمی توانستم اجاز این کار را بدهم و از همینجا از همه این عزیزان عذر

خواهی کنم امیدوارم از من چیزی به دل نگرفته باشند چون آسایش مرتضی برای منخیلی مهم بود اما خیلی از هنرمندان شبانه وقتی مرتضی خواب بود به عیادتش می آمدند تا مزاحم استراحت مرتضی نباشند که از این عزیزان هم تشکر می کنم.

بگذریم، با کدام یک از آهنگهای مرتضی خاطره دارید؟

یکی هست ،جاده یک طرفه ،دروغ دوست داشتنی و بغض ، خاطره دارم و درحیات مرتضی با این آهنگ ها خاطرهدارم ولی امروز در نبودمرتضی آهنگ هایش مرا به یاد خودش می آورد ومخاطبم تمام ترانه های خودش است

شخصی بعد از پرواز آسمانی به مرتضی توهین کرد نظرش شما در این خصوص چیست ؟

کسانی که در موسیقی و آهنگ سازی بودند می دانستند مرتضی و کارش چه بود و کاملا با هنرش آشنا بودند آهنگ جاده یک طرفه مرتضی بهترین آهنگ سال 93 شناخته شد ، این استاد دانشگاه در حق مرتضی و طرفداران او کم لطفی کرد و کار درستی نبود چرا که جنس صدای مرتضی دوست داشتنی و آرام بود و زمان زیادی برای ساخت آهنگ هایش می گذاشت ، و این مهم را که هر آنچه ازدل بیاد به دل میشیند را مرتضی به عمل رساند چرا که از دل برای مردم ساخت و دردل مردم ماند.

مرتضی همیشه می گفت لطف خداوند و دعاهای مادرم و مردم باعث شد من به موفقیت برسم.

درآن روزها هنرمندان وخواننده های زیادی دراینستاگرام پست می گذاشتن که یکی از خواننده های زیرزمینی با طرفدارهای مرتضی به حاشیه رفته بود، ماجرا از چه قرار بود؟

شاید خیلی ها مرتضی نمیشناختن وبعد از فوت او با آهنگ هایش آشنا شدند ولی طرفدارانزیادی هم داشت بهتر بود دراین شرایط طوری ابراز همدردی می کردند و اگر همدردی نمی کردند کنایه هم نمی زدند، خیلی از بازیگر ها وخواننده ها پست های مختلفی در صفحات مجازی خود گذاشتند تا در این موقعیت خود را مطرح کنند من و مرتضی و مهدی ، طرفدارانش و خانواده پاشایی از این عزیزان انتظار بیشتری داشتیم ، حداقل کاری که می توانستند کنند این بود که با پست های بهتری التیام بخش روح طرفداران و خانواده مرتضی باشند نه در آن موقع با اهانت به کسی که با او سالها زندگی کرده ام و خاطره دارم باعث دل شکستگی طرفداران و خانواده اش شوند .

و در پایان ...

در پایان از تمام عزیزان ودوستانی که همیشه و در همه حال همراه و دوستدار زنده یا مرتضی پاشایی بودند تشکر میکنم و از خانواده این عزیز از دست رفته نیز کمال تشکر را دارم و امیدوارم برای همه بهترینها در زندگیشان رقم بخورد و در کنار این موضوع بتوانند مانند مرتضی کاری کنند که همیشه در دلها زنده بمانند.

منبع :درحاشیه


امضا کاربر

اکنون گور او را بس است,آنکه جهان اورا کافی نبود🔮



یکشنبه 03 خرداد 1394 - 10:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 14 کاربر از nazy به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: ava22 & zamani & zahra100 & marziyeh70 & smm & sahel1 & sedayeehsaas & mahin_m & fatima1410 & khatereha & maryami & sara-a & avanjlen & setareh1363 &
ava22
آفلاین



ارسال‌ها : 2757
عضویت: 12 /12 /1393
سن: 23
شناسه یاهو: afsane_r1993@yahoo.com
تعداد اخطار: 8
تشکرها : 2602
تشکر شده : 2446
پاسخ : 1 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی

مرتضی دیدی چی به سرمون اومد


امضا کاربر



یکشنبه 03 خرداد 1394 - 10:42
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
تشکر شده: 2 کاربر از ava22 به خاطر این مطلب مفید تشکر کرده اند: zamani / raponzell /
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)
rainbow10
آفلاین



ارسال‌ها : 1095
عضویت: 16 /10 /1393
تشکرها : 95
تشکر شده : 539
پاسخ : 2 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی

رفته با یه دنیا خاطره از دوستاش و ....


امضا کاربر



کجایی یکی یکدونه
کجایی حنجره طلا
کجایی بیا بسه دوری
کجایی ؟ کجایی ؟ کجاااااایی؟


یکشنبه 03 خرداد 1394 - 12:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)
rainbow10
آفلاین



ارسال‌ها : 1095
عضویت: 16 /10 /1393
تشکرها : 95
تشکر شده : 539
پاسخ : 3 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی

رفته با یه دنیا خاطره از دوستاش و ....


امضا کاربر



کجایی یکی یکدونه
کجایی حنجره طلا
کجایی بیا بسه دوری
کجایی ؟ کجایی ؟ کجاااااایی؟


یکشنبه 03 خرداد 1394 - 12:29
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)
zahra100
آفلاین



ارسال‌ها : 75
عضویت: 4 /2 /1394
محل زندگی: همدان
سن: 20
تشکرها : 20
تشکر شده : 48
پاسخ : 4 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی

بغضم گرفته وقتشه ببارم

یکشنبه 03 خرداد 1394 - 12:46
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)
marziyeh70
آفلاین



ارسال‌ها : 1087
عضویت: 22 /11 /1393
محل زندگی: قزوین
سن: 23
تشکرها : 67
تشکر شده : 521
پاسخ : 5 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی

هیییی مرتضی کجایی؟؟


امضا کاربر


یکشنبه 03 خرداد 1394 - 15:31
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)
sedayeehsaas
آفلاین



ارسال‌ها : 1984
عضویت: 26 /10 /1393
محل زندگی: تهران
سن: 20
تشکرها : 1775
تشکر شده : 2795
پاسخ : 6 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی


امضا کاربر




کانالی جهت حمایت از مهرزاد امیرخانی و جناب امامی
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
telegram.me/zardiya_todelia



یکشنبه 03 خرداد 1394 - 18:46
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)
neda15
آفلاین



ارسال‌ها : 967
عضویت: 13 /10 /1393
محل زندگی: yazd
تشکرها : 1784
تشکر شده : 624
پاسخ : 7 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی


امضا کاربر





دوشنبه 04 خرداد 1394 - 13:26
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)
khatereha
آفلاین



ارسال‌ها : 1545
عضویت: 4 /12 /1393
محل زندگی: مازندران
تشکرها : 1679
تشکر شده : 1040
پاسخ : 8 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی

تنها نام نیک است که میماند

هیچوقت فراوش نمیشی مرتضی


امضا کاربر



...تو ماندگاری تا ابد




دوشنبه 04 خرداد 1394 - 15:21
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)
maryami
آفلاین



ارسال‌ها : 1430
عضویت: 28 /9 /1393
محل زندگی: تهران
سن: 20
تشکرها : 1540
تشکر شده : 1045
پاسخ : 9 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی

ممنون

مرتضی


امضا کاربر


دوشنبه 04 خرداد 1394 - 15:58
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)
mohammad78
آفلاین



ارسال‌ها : 741
عضویت: 7 /11 /1393
محل زندگی: tb
سن: 22
تشکرها : 184
تشکر شده : 363
پاسخ : 10 RE گفتو گواختصاصی با محمود گل محمدی بادیگارد شخصی مرتضی پاشایی

مرد نکونام نمیرد هرگز

مرده ان است که نامش به نکویی نبرند

مرتضی برای ما نمرده


امضا کاربر



دوشنبه 04 خرداد 1394 - 18:37
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
اطلاعیه قوانین ثبت نام و فعالیت در سایت و انجمن خاص پاشایی(مهم)


برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.